Impreza wizerunkowa to wydarzenie organizowane przez specjalnie do tego przygotowane agencje eventowe. Podstawowym założeniem i celem takiej imprezy jest przedstawienie danej marki, jej reklama i postawienie w korzystnym świetle.
Marka, która decyduje się na stworzenie imprezy wizerunkowej powinna określić czego po takim wydarzeniu oczekuje. Działania przy takich projektach opierają się przede wszystkim na wyselekcjonowaniu pewnej grupy mediów (telewizja, internet, radio, prasa – miesięczniki, dzienniki oraz magazyny opiniotwórcze czy inne magazyny branżowe). Następnie zaproszenia uzyskują konkretni dziennikarze, których działalność na imprezie jest nadzorowana.
Imprezy wizerunkowe zwykle posiadają ściśle zaplanowane scenariusze wydarzeń, a zaproszeni goście oraz artyści, nie są przypadkowi. Generalnie rzecz biorąc w tego typu eventach ważna jest precyzja i realizacja założonych postanowień. Równie istotna jest oczywiście odpowiednia reklama, mająca na celu spopularyzowanie marki wśród jak największego grona docelowych odbiorców. Zapewniana jest także obsługa logistyczna oraz kompleksowa obsługa całego wydarzenia. Są to z reguły imprezy organizowane na dużą skalę, dlatego nie ma na nich miejsca na pomyłki, liczy się profesjonalizm.