Kolorowy zawrót głowy

Od zawsze wiadomo, że każdy człowiek jest wzrokowcem. Naszą uwagę zawsze przykuwa coś co wygląda pięknie, ma różne kolory, mieni się w słońcu czy też lśni. Nie zwracamy uwagi na to co ma brzydkie opakowanie, jest w kolorach ciemnych, nie wyróżnia się niczym z tłumu i w dodatku nie zachęca do zakupu.

Tak samo jest ze wszystkimi opakowaniami jakie mijamy w sklepie. Produkty znajdujące się w opakowaniach biednych wizualnie, przy których widzimy że ktoś nie poświęcił dużej ilości czasu pomijamy sądząc, że ich zawartość jest taka sama jak opakowanie. Każda firma zajmująca się produkcją przykłada taką samą wagę do smaku, jak i do wyglądu swojego produktu. Idąc między półkami w supermarkecie możemy zauważyć, że za te same produkty w biedniejszych, zwyklejszych opakowaniach zapłacimy czasami dwa razy mniej niż za te w kolorowych. Tyczy się to każdego segmentu sprzedaży. Skupmy się jednak na słodyczach.

Nie ma na świecie człowieka, który powie nam że nie lubi słodyczy. Firmy produkujące różnego rodzaju smakołyki z czekolady prześcigają się w wymyślaniu nowych połączeń smakowych tak, aby to ich produkty przyciągnęły więcej klientów. Każda firma zastanawia się jak pakować słodycze, aby sprzedaż ich nawet po wysokiej cenie była taka sama. Jest to działanie podprogowe na konsumentów. Jak przyjrzymy się opakowaniom słodkich smakołyków w sklepach zauważymy, że każda grupa na przykład batony czy cukierki zapakowane są w zupełnie inne opakowania, wykonane z innego tworzywa. Każde opakowanie zawiera skład oraz nazwę firmy, jednak kluczowe jest umiejscowienie na opakowaniu nazwy danej kategorii na przykład: czekolada i dodatkowo ozdobienie go nie tylko połączeniem smakowym, ale także dobranie kolorów w taki sposób, aby klient od razu zwrócił uwagę na tą czekoladę tego producenta.

Projektanci opakować w firmach prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych kształtów opakować, oraz nadruków na opakowaniach. Cukierki możemy kupić na różne okazje, ze względu na kolorowe papierki z nadrukami, na których możemy zauważyć na przykład mikołaja, kurczaczka czy też pisanki. Projektanci przygotowują opakowania na wszystkie najważniejsze święta i uroczystości. W sklepach przed Świętami Bożego Narodzenia możemy znaleźć tylko i wyłącznie opakowania z nimi związane. Dominujące kolory to przede wszystkim czerwień, złoto i srebro. Na Wielkanoc w sklepach znajdziemy opakowania z nadrukami baranków, kurczaków, pisanek, zajączków oraz wiosennych kwiatów. Kształty opakowań też mogą nas zaskoczyć. Jeśli przychodzi maj miesiąc komunijny w sklepach na bombonierkach mamy elementy związane z Pierwszą Komunią Święta. Klient wchodząc do takiego sklepu od razu wie, że taka bombonierka będzie świetnym prezentem, lub dodatkiem do prezentu. Jeśli chodzi o inne święta i uroczystości dzieje się tak samo. Możemy znaleźć przez cały rok bombonierki, albo kosze ze słodyczami, które idealnie nadają się na prezent urodzinowy, imieninowy, lub na przeprosiny. Takie prezenty nawet nie wymagają już pakowania przez nas, ze względu na to, że producent zadbał już nie tylko o estetyczny wygląd produktu, ale dodatki w postaci kokard, lub kolorowego papieru. Dzięki ogromnemu naciskowi na wygląd produktów, firmy są w stanie utrzymać taką samą wysoką sprzedaż przez cały rok.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *